CV - Pim Hillaert
Hoe kan ik je helpen?

cv

Bij veel sollicitaties is ook een cv vereist. Om dit helemaal in mijn stijl te doen heb ik besloten om hier een landingspagina van te maken. Mocht je nog vragen hebben over mijn cv, voel je dan vrij om deze te stellen.

Werkervaring

Juli 2014 – heden

Al vanaf 2014 help ik bedrijven online gevonden worden. Dit begon als hobby toen mijn moeder haar eigen bedrijf begon, later is dit uitgebreid tot mijn eigen onderneming waar ik veel diverse bedrijven help online gevonden worden. Dit doe ik voor 8-16 uur per week sinds 2014. Vanaf 2023 doe ik dit fulltime.

Februari 2024 – heden

Bij AREHBO ben ik in februari 2024 begonnen als interim directeur. Ik ben bezig geweest met het opzetten van een marketing afdeling, het efficiënter maken van de planningsafdeling en de ontwikkeling van het personeel. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het uitbouwen van de Veiligheidsadvies tak. Hier heb ik een Go-to-market strategie op toegepast, en ben ik bezig geweest met het uitbouwen van leads met als resultaat een groei van 300% in aanvragen, 255% in klanten en 440% in omzet.

Februari 2023 – Januari 2024

4PS is een softwareleverancier in de bouwsector. Als marktleider in Nederland en met kantoren in België, Engeland en Duitsland bediende we 10 verschillende landen. Mijn taak was hier voornamelijk om op twee vlakken te helpen.

  1. Product marketeer;
    • Als product marketeer was ik de schakel tussen de development en de marketing afdeling. Ik vertaalde de technische zaken zodat we met het marketing team onze klanten en prospects zo goed mogelijk kunnen informeren.
    • Als product marketeer ben je veel bezig met project managen. Er waren diverse Go-To-Markets die ik moest managen.
    • Go-To-Market plannen schrijven en uitvoeren behoorde ook tot mijn taak.
  2. SEO specialist;
    • Als SEO specialist hielp ik 4PS organisch vindbaar worden in alle landen. Dit deed ik voornamelijk op strategisch vlak. Door plannen te schrijven en de field marketeers te ondersteunen hielp ik hen de doelen te behalen. 

November 2019 – februari 2023

ARBO centrum is marketleider geworden in de veiligheidsbranche. Toen ik binnen kwam waren ze bezig met veiligheidsopleidingen zoals BHV, VCA en Heftruck cursussen. In mijn tijd bij ARBO centrum zijn ze uitgegroeid van lokale veiligheidsopleider tot landelijk marketleider op het gebied van veiligheid. Zo hadden we bijvoorbeeld een webshop opgestart, gaven we veiligheidsadvies, deden we veiligheidskeuringen, en gaven we natuurlijk nog veiligheidstrainingen.

Mijn taken waren alsvolgt:

  1. Van marketing uitbesteden naar inhouse marketing en communicatie afdeling runnen.
    • Ik werd aangenomen om een marketingteam in huis te hebben. Waar ze hiervoor veel uit hadden besteed, was het aan mij om te zorgen dat we een marketing team intern zouden krijgen. Binnen 1 jaar hadden we een marketing team staan.
  2. Marketing en communicatie team aansturen.
    • Binnen 1 jaar hadden we een marketing team van 7 personen. 2 vormgevers, een videomarketeer, een SEA specialist, een content marketeer en 2 online marketeers. Mijn rol hierin was het aansturen van het team en zorgen dat we de gestelde doelen bereikte. 
  3. Marketing en communicatie plan/visie
    • Als marketing en communicatie manager moest ik jaarlijks jaarplannen maken en met een visie op onze marketing komen. Ik schreef strategische en operationele jaarplannen. Hiervoor haalde ik input uit mijn team en verwerkte ik de richting waarheen de directie op ging.  
  4. Eindverantwoordelijk voor het gehele marketing budget €200.000+ per maand
    • Als eindverantwoordelijke moest ik verantwoorden waarom welk budget nodig was, wat er uit het budget gekomen was en welke verwachtingen we hadden voor de toekomst.
  5.  Om ook met mijn voeten in de klei te blijven staan was ik ook verantwoordelijk voor de SEO.
    • Ik maakte plannen, voerde SEO werkzaamheden uit denk aan content, autoriteit en technische optimalisaties. Ik maakte Keywordgaps, zoekwoordanalyses, concurrentieanalyses, e.d. Dit alles deed ik samen met de content marketeer en de online marketeer.

Januari 2019 – november 2019

Webleads is een online marketing bureau met mooie klanten zoals Brother, BAUHAUS, MijnDomein en tuinplant. Bij Webleads was ik verantwoordelijk voor de SEO. Als enige SEO specialist in het team pakte ik alle zaken rondom SEO op. Van strategie bij een nieuwe klant, tot het uitvoeren van die strategie en de contact hierover met de klant.

Mijn taken waren:

  1. SEO jaarplannen maken voor alle klanten die SEO afnamen
  2. Concurrentieanalyses, keywordgaps, klant voorstellen maken, 0-metingen schrijven
  3. Uitvoerende werkzaamheden zoals Autoriteit verhogen, technische verbeteringen doen en aandragen aan development en content maken.
  4. SEA werkzaamheden zoals campagnes uitdenken en opstarten, A/B testen, zoekwoorden uitsluiten, Beta functionaliteiten integreren en testen, etc.
  5. Data analyses en rapportages maken, interpreteren en delen met klanten
  6. SEO trainingen en workshops geven op evenementen of bij klanten.

Februari 2015 – januari 2019

Uitgeverij Sarphati is een uitgeverij van schoolboeken voor het MBO. Hier mocht ik helpen met de online marketing.

Mijn taken waren onder andere: 

  1. Data analyseren en rapporteren (Google Analytics & Google Datastudio)
  2. A/B testen met Google Optimize
  3. CRO werkzaamheden met Hotjar en Datatrics
  4. E-mail automations en nieuwsbrieven schrijven en versturen
  5. Diverse SEA campagnes helpen opstarten. In het begin ondersteunend en daarna zelfstandig
  6. SEO werkzaamheden zoals teksten schrijven, linkbuilding, SEO scans uitvoeren, plannen maken en website optimalisaties doorvoeren
  7. Diverse online projecten begeleiden zoals bijvoorbeeld Studentenpagina’s (een platform gemaakt voor studenten waarin ze hun lessen kunnen voorbereiden en huiswerk kunnen vinden), de livegang van een nieuwe website en de opstart van CRO.
  8. Aansturen van werkstudenten

Studie

2024 – heden

In 2024 heb ik besloten om toch verder te gaan studeren maar op mijn eigen tijd en tempo. Daarom ben ik begonnen met mijn Bachelor Bedrijfskunde bij de open universiteit. En met een paar uurtjes per week verwacht ik dit diploma over een aantal jaar te halen.

2019

In een keer heb ik mijn NIMA A diploma gehaald. Aan het einde van de opleiding hebben ze de opleiding veranderd naar Marketing Manager.

2017-2018

Mijn Propedeuse heb ik in 1 jaar behaald. Hierna kreeg ik de kans om bij Uitgeverij Sarphati van mijn bijbaantje mijn fulltime baan te maken. 

2013 – 2016

Binnen 3 jaar mijn MBO onderwijsassistent behaald. Ik vind uitleggen, lesgeven en presenteren erg leuk. Uiteindelijk aan het einde heb ik besloten om toch de commerciële / marketing kant op te gaan.

Ontdek meer dan mijn CV!

Je hebt mijn professionele reis en prestaties kunnen zien. Achter elk van die ervaringen zit een verhaal van inzet, passie en toewijding. Het echte verschil zit in de details en de persoonlijke touch die ik in elk project breng. Ben je klaar om verder te gaan dan alleen mijn CV en het volledige verhaal te ontdekken? Ik hoor graag van je! Vul het formulier hieronder in, en laten we een gesprek beginnen over hoe we samen kunnen werken aan jouw volgende succesverhaal.

Neem contact op

Heb je vragen, of wil je samen werken? Neem dan contact op met mij en ik neem zo snel mogelijk contact op.

Naam(Vereist)